Muzeum Narodowe w Warszawie

9:57 - oczekiwanie na otwarcie muzeum.Po raz pierwszy widziałam jak otwierają się wielkie bramy "Narodowego". Przed tymi bramami nie tylko ja czekałam, ale bardzo dużo wycieczek szkolnych. Taka pora roku, że gdzie się nie udasz ...wycieczki. Było też parę indywidualnych osób i ja z Magdaleną jako przedstawiciele konkursu "Raz,dwa, trzy...Warszawiakiem jesteś Ty".
W tym roku przyszło nam  zmierzyć się z wykopaliskami z Faras, które były prowadzone w latach 1961 - 1964 pod kierownictwem profesora Kazimierza Michałowskiego. To co zobaczyłam przeszło moje wszelkie wyobrażenie. Galeria Faras gromadzi największą w Europie ekspozycję zabytków kultury i sztuki nubijskiej z VIII - XIV wieku. Do tego fantastyczna wizualizacja katedry w Faras w 3D, która dzisiaj jest na dnie jeziora Nasera. Odpowiednie oświetlenie eksponatów sprawia, że ma się wrażenie jakbyśmy przenieśli się na pustynię. Ocalałe freski z tej świątyni znajdują się tylko w dwóch muzeach na świecie: w Sudanie i w Warszawie.
 Wydawało by się, że kolejna wizyta w tym samym miejscu już nas niczym nie zaskoczy, a jednak. Jak to się zwykle w takich sytuacjach mówi : "Człowiek uczy się przez całe życie"... i dobrze.

Potrzebny kod placówki


Jest odpowiedź

Poszukiwanie odpowiedzi
Udało się. Pierwsze zadanie wykonane


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Opowieść ojca przez mongolskie stepy w poszukiwaniu cudu" - Rupert Isaacson

Twoje dziecko jest inteligentne.

"Maria i ja"